Cílem školení je znalost využití interaktivní tabule ve firmách jako materiálně prezentačního prostředku k účinnějšímu a efektivnějšímu dosažení stanovených cílů.
ovládat interaktivní tabule podle jejich technických možností a vhodně je využívat při prezentacích, brainstormingu a poradách
vytvářet vlastní přípravy, záznamy a znát možnosti jejich tvorby pomocí software interaktivní tabule
vhodně volit prezentační metody a organizační formy porad s interaktivní tabulí.
Metodicky je kurz veden ve 3 vyučovacích blocích. Podstatná část je realizována praktickými činnostmi přímo u interaktivní tabule tak, aby účastníci, pro které je vzdělávací kurz určen, získali dovednosti využívat interaktivní tabuli pro svou práci a inovovali tak vedení porad apod. ve svých podnicích.
Jednotlivé praktické lekce kurzu práce s interaktivní tabulí jsou podpořeny videovýukou Media Site, dostupnou z Internetu.
Z kurzů doposud již realizovaných se osvědčilo podpořit naplnění cílů výuky následujícími výukovými materiály.
Distanční opora: Tvorba učebních pomůcek pomocí interaktivní tabule Smart Board (zpřístupněné pro účastníky kurzu na Internetu).
Videovýuka Media Site: z výuky u interaktivní tabule dostupné na Internetu.
Struktura učebního programu v kurzu je uvedena v tabulce č. 1.
Tabulka č. 1: Struktura učebního programu v kurzu
Blok | Téma | hod: |
---|---|---|
1. | Prezenční část: Představení i-tabule v podmínkách praxe | 4 h |
2. | Prezenční část: Rozvoj specifických kompetencí pro práci s i-tabulí. Tvorba vlastních prezentačních materiálů. | 4 h |
Celkem: | 8 h |
V tabulce č. 2 je uveden podrobný učební plán kurzu rozdělený do 3 vyučovacích bloků. Ke každému bloku je uvedena anotace / název hlavního tématu / dílčí témata a jejich hodinové náplně / čemu by se měli účastníci kurzu naučit.
Tabulka č. 2: Podrobný učební plán kurzu
1. BLOK: Představení interaktivní tabule v podmínkách praxe: |
---|
Anotace: Vstupní blok je pro účastníky kurzu důležitý pro odstranění bariéry, která vzniká u nezkušených uživatelů z obav náročnosti příprav nových prezentačních pomůcek speciálně pro i-tabuli. Blok výuky probíhá u i-tabule. Účastníci kurzu se naučí používat i-tabuli běžným způsobem jako bílou tabuli bez náročnosti na přípravu. Nácvik výuky s i-tabulí pomocí situační metody vhodnou volbou organizačních forem a prezentačních metod. Srovnání prezentací PowerPoint a Smart Meeting Pro., význam interaktivity. Ukázky hotových prezentačních materiálů, programů dostupných na Internetu. Nácvik ovládání nastavení i-tabule pro pohodlnou práci. |
2. BLOK: Rozvoj specifických kompetencí pro práci s i-tabulí |
---|
Anotace: Účastníci kurzu si zdokonalí práci s i-tabulí v režimu psaní a dotyku. Vyzkouší si psaní s popisovači i vlastní rukou. Získají dovednosti pro nastavení i-tabule a přizpůsobení vlastním potřebám. Zdokonalí se při používání nástrojů a dalších možností i-tabule z didaktického hlediska využití. Vyzkouší si také možnosti instalace a aktualizace software i-tabule, což je nezbytné zejména pro přípravu na výuku na svém osobním počítači. Získají dovednosti pro vytváření vlastních prezentačních materiálů. Pro své prezentace budou vytvářet vlastní přípravy ve smart meeting pro. |
Minimální počet 15, max. 25 účastníků
Kurz je určen všem zaměstnancům firem, kteří mají zájem pracovat s interaktivní tabulí a vytvářet vlastní prezentace využívající možností interaktivní tabule a tím inovovat a zjednodušovat firemní porady a distribuci zápisů z jednání. Je požadována základní znalost práce s počítačem tj. ovládání počítače v prostředí operačního systému Windows (práce se soubory a složkami, ukládání, přejmenování) a základní znalosti pro práci s textem, obrázkem. Výhodou jsou zkušenosti s vytvářením prezentací PowerPoint, ale není podmínkou.
Učební bloky
Kurzy mohu běžet v termínech a cyklech dle dohody, doporučeno je 2 x 4 hod. rozdělit do více dnů v jednom týdnu (popř. nejbližších dnech dalšího týdne).
Doporučení
Nezbytným požadavkem jsou pokud možno shodné nebo velmi podobné dovednosti účastníků školení pro práci s PC a tabulí.
Podle začátečníků, středně pokročilých a velmi pokročilých obsazujte kurzy.
Ve speciální školicí místnosti, anebo (doporučujeme) přímo ve škole.
1. vyučovací blok probíhá přímo před i-tabulí.
2. vyučovací blok je realizován tak, aby učitelé mohli pracovat na počítači nebo notebooku, na kterém je nainstalován software interaktivní tabule (nejlépe Admin tools, který obsahuje všechny součásti software stejně jako u interaktivní tabule). Podle potřeb opět opakování u i-tabule.
Společnost amethyst.cz může zajistit instalaci software včetně nejnovějších aktualizací pro interaktivní tabuli a zároveň pro jednotlivé počítače nebo notebooky pro individuální práci účastníků kurzu tak, aby se účastníci kurzu mohli naučit pracovat se software, který je nainstalován na i-tabuli (nestačí jen Smart Meeting Pro) ve stejných podmínkách.
Admin tools software Smart Board, který obsahuje všechny součásti používané na interaktivní tabuli, ale i na osobním počítači, který slouží k přípravě i v domácím prostředí,
zajistit pro instalaci přístup tak, aby mohli nainstalovat potřebný software také na osobním počítači (osoby, jež mají vztah k organizaci (pracovní, studijní), si mohou nainstalovat tuto aplikaci také na svém osobním počítači)